תהליך בניית אתר – שלב ראשון – הגדרת מטרות
איך ניגשים לבנות אתר אינטרנט?
מזל טוב, החלטת שאתה צריך אתר אינטרנט. אחלה! מה עושים עכשיו? ובכן אני מניח שאתה תעשה סקר שוק ותבחר בחברה המתאימה ביותר עבור בניית האתר שלך (אני מקווה).
ולאחר שאתה בוחר חברה לבניית אתרים מה יהיה המשך העבודה?
על שאלה זו באתי לענות במאמר זה. יש כמה גישות וכמה תשובות לשאלה הזו ואנחנו נתמקד בצורת העבודה שאנחנו מאמינים בה. צורת העבודה שמביאה עבורנו את התוצאות הטובות ביותר.
הגדרת מטרות האתר
אם נחשוב לרגע על האתר אינטרנט שלך כמו עוד עובד בארגון או בעסק שלך, איזה מן עובד הוא היה? איש מכירות? אולי שירות לקוחות? שיווק? מיתוג? מה אתה רוצה להשיג מן העובד החדש הזה שנכנס לך כרגע לעסק?
אחרי שתענה על השאלה הזו המטרה והאופי של האתר יהיו ברורים הרבה יותר וגם אנו שמפתחים עבורך את האתר נדע טוב יותר מה אתה מחפש ולאן לכוון.
ישנן מטרות שונות לאתר אינטרנט ואנחנו נדבר על הפופולריות שביניהן:
- אתר תדמית – חלון ראווה לעסק שלך באינטרנט. אתר שמעוצב טוב ונותן מידע מפורט ותדמיתי על העסק או הארגון שלך. המטרה היא שמי שיחפש את השם שלך בגוגל או יחפש מוצר שיש לך להציע, יוכל להגיע אליך ולהתרשם ממה שאתה עושה. אתר תדמיתי הוא כמו איש שיווק שצמוד לעסק שלך. תלביש אותו בבגדים יפים (עיצוב מרשים לאתר). תסביר לו כמה שיותר על העסק שלך (תפרט ותספר על העסק באתר), והוא יעשה עבודה מצוינת.
- אתר מכירות – אתר שכל הייעוד שלו זה למכור מוצרים (בצמוד לחנות פיסית או בנפרד). ובכן אתר מכירות עושה את העבודה שלו אם הוא מוכר כמובן. ופה אין חוקים!!! יש דברים שמנסיון אנחנו נוכל לומר לך שמוכרים יותר או מוכרים פחות אך מעבר לזה אין חוקיות ברורה. יש אתרים שנראים רע אבל מוכרים טוב ויש אתרים שנראים מעולה אבל לא מצליחים למכור. הסוד הוא: ניסוי, בקרה, תעייה וטעייה ותיקוף (ייכתב מאמר נפרד בנושא).
- אתר תוכן – יש לך תוכן שאתה רוצה לכתוב? רוצה למתג את עצמך ככותב? ובכן זאת התשובה בשבילך. אתר תוכן צריך לשים דגש על נראות ונוחות שימוש לגולש. על אלמנטים חברתיים כדי שהגולש יוכל להמליץ על התוכן שלך בתום הקריאה ולחשוף אותו לקוראים נוספים (ממש כמו כפתורי השיתוף בסוף העמוד הזה שאתה מיד ניגש ללחוץ עליהם ).
אפשר לשלב בין המטרות ולא חייב להיצמד לאחת. אם ננתח את האתר שלנו לדוגמא אז הוא קודם כל אתר תדמית שמציג לכם תדמית של בניית אתרים ומעבר לזה הוא גם אתר נוח לצריכת תוכן. הקפדנו על פונט מתאים ונוח ואלמנטים של שיתוף ונוחות בקריאה. (ספר לנו בתגובות אם אתה חושב שעשינו עבודה טובה).
זה לא נגמר בשלב בניית האתר
מטרות האתר ילוו אותך לאורך כל חיי האתר והעסק שלך, אתה תבדוק אם המטרות מושגות ותנטר את פעילות האתר. אף אחד לא יכול לשחק בNBA מהפעם הראשונה ששמים לו כדור ביד. אבל אם הוא יתאמן ויתאמן ויתאמן יכול להיות שהוא גם יגיע לשחק בNBA. רוצה לשחק בNBA? תאמן את האתר שלך טוב טוב.. תנתח, תעקוב, ותשפר תשפר תשפר. מקצה שיפורים טוב יוסיף לך כ-80 אחוז לאופטימליות של האתר (בהערכה גסה).
חשוב לזכור! אתר האינטרנט שלך הוא הפנים שלך באינטרנט!
אז איך אתה רוצה שהפנים שלך יראו?
Comments
No comment yet.