קידום אתר באמצעות טרנדים (case study).
איך ה-1 באפריל עזר לי לקדם פרויקט שעליו עבדתי?
בקידום אתרים כמו בכל תחום בחיים חייב לחשוב מחוץ לקופסה על מנת לפרוץ ולהצליח. אתה אמנם יכול לעשות מה שכולם עושים ולקוות לטוב, אך כדי לפרוץ ממש ולצאת קדימה עליך להיות פורץ דרך וחדשני.
כאשר הגיע אחד באפריל השנה, עלתה בראשי מחשבה. כרגע אנחנו מקדמים פורטל מתיחות וסרטונים מצחיקים בשם JOK ומה יכול להתחבר למתיחות וסרטונים מצחיקים יותר ממתיחה אינטרנטית טובה?
אז כינסנו ישיבת קריאייטיב וחשבנו על מתיחה מצחיקה שתשאיר את הגולש עם תחושה של "אני נדפקתי אז עכשיו אני רוצה לדפוק את כל החברים שלי".
כמובן שההשראה המיידית בתחום מתיחות האון ליין היא גוגל. גוגל מפורסמת מתיחות אחר באפריל מושקעות , שמפילות חללים רבים כל שנה. אז החלטנו שהשנה אנחנו עשה את זה ובגדול.
מטרת המתיחה
מטרת המתיחה הייתה להגביר כניסות ולייקים לעמוד הפייסבוק של אתר JOK. אתר אינטרנט שמרכז סרטונים מצחיקים ומרגשים. היעד שלנו היה להגדיל את כמות הלייקים ב100 לייקים רלוונטיים לפחות (בתחילת היום העמוד עמד על 35 לייקים בלבד). שינסנו מתניים והתחלנו לחשוב על המתיחה הנכונה. חיפשנו משהו שמצד אחד יפעיל את הגולש ומצד שני לאחר מעשה הגולש ירגיש טיפה דביל שהאמין לשטות כזו. ולבסוף החלטנו ללכת על הטרנד החדש בעולם הסלולארי: קורא טביעות אצבע!
מאז שיצאו הסמרטפונים אנו רגילים כי כל העולם נמצא בקצות אצבעותינו , אם כן, מה יותר פשוט מלהגיש את האצבע למסך על מנת שהמסך יוכל לקרוא את הטביעות שלנו? נראה לנו טבעי ביותר! אולם, כל אדם שמבין טיפה בטכנולוגיה יודע שכדי לקרוא טביעת אצבע יש צורך בחומרה מיוחדת שנמצאת רק בסמרטפונים החדשים ביותר. אז בנינו על חוסר הידע של הגולש הישראלי המצוי ויצאנו לדרך.
המתיחה
לקחנו נושא שכרגע נמצא בכותרות : "המאגר הביומטרי" ובנינו עליו את המתיחה. דימינו אתר חדשות פשוט, שמנו באנר של גוגל לתגבור האמינות וכתבנו באותיות קידוש לבנה כי המאגר נפרץ ועליכם לבדוק האם הפרטים שלכם נפלו בידיים זדוניות.
כחלק מן הבדיקה הגולש היה צריך לשים את האצבע על המסך. כמובן שידענו כי בפעם הראשונה אף אחד לא ישים את האצבע כי זה אכן נראה קצת מוזר. הרי שום אתר לא ביקש ממכם לשים את האצבע על המסך. ולכן זייפנו והקפצנו הודעה בסריקה הראשונית כי הסריקה נכשלה. ורק בסריקה השניה שבה הערכנו שאנשים כבר ישימו את האצבע העברנו את הגולש לשלב הבא.
בשלב הבא סיפרנו לגולש שעבדנו עליו וביקשנו ממנו באדיבות לשתף ולעבוד על חבריו.
לעמוד המתיחה
תוצאות הקידום הטרנדי
התוצאות הפתיעו אותנו ועלו על כל הציפיות! כמות הכניסות היתה מטורפת. המתיחה זכתה לפרסום מצד חורים ברשת האתר הגדול ביותר בתחום הדיגיטל בישראל – (קישור לכתבה בחורים ברשת). העמוד זכה ליותר מ10000 כניסות! מספר הלייקים בעמוד של JOK עלה ביותר מ120 לייקים. ועל פי הנתונים מפייסבוק האתר שותף מאות פעמים. כיף גדול ואחלה ניצול של טרנד חג השקר.
מה יכולנו לעשות אחרת?
יותר מנשמח לשמוע מכם: מה אתם חושבים על רכיבה על טרנד לקידום האתר או הפרויקט הדיגיטלי שלכם, והאם לדעתכם יכולנו לעשות משהו טוב יותר?
Comments
No comment yet.