טרנדים בעיצוב אתרים
כמו בכל תחום כך גם בעיצוב אתרים יש טרנדים משתנים. בנוסף אפשר לומר שתחום עיצוב הWEB מושפע מאוד מן המובייל והתפתחות הסמרטפונים. במאמר זה אני אנסה להסביר קצת על טרנדים משתנים כדי שתוכלו להגיע למעצב שמעצב לכם את האתר מוכנים. חשוב לי להדגיש. המאמר נכתב מתוך נסיון אישי אך מי כמונו יודע שבעיצוב זה עניין של טעם ואין דבר כזה יופי אבסולוטי (גם לא בר רפאלי – אבל זה כבר נושא למאמר אחר).
אז מי נותן את הטון בתחום עיצוב האתרים?
אם תשאלו אותי אז ללא ספק גוגל ואפל נותנים את הטון ומיד תבינו למה, ידוע כי לסטיב ג'ובס היה פטיש מיוחד למוצרים יפים. הוא היה מבלה במחלקת עיצוב מוצר הרבה יותר זמן מאשר במחלקת הפיתוח. עיצוב היה הדבר החשוב ביותר שהוא הוביל ואכן המכשירים שאפל מייצרת באמת יפים.
אז איך זה קשור אלינו?
טרנד מספר 1: העיצוב השטוח.
עד לפני כמה שנים עיצוב האתרים היה תלת מימדי, עם צלליות והצללות גרדיאנטים למיניהם ואלמנטים צפים ועפים ממקום למקום (ושאני לא אתחיל לדבר על אתרי הפלאש למיניהם עם נייר הרקע המתהפך באוויר ויוצר אפקט חזק של תלת מימד). למזלינו אפל הובילה שינוי משמעותי ביותר בתחום. שינוי העיצוב השטוח! לא עוד גרדיאנטים ולא הצללות. לאחר מכן גם גוגל שינתה את הלוגואים שלה בהתאם.
העיצוב השטוח נושא בחובו גם בשורה אמיתית להתקדמות האינטרנט הסלולארי והשימוש במכשירי טאבלט וסמרטפונים לגלישה.
ככה זה כשהמכשיר שלנו לא צריך להתמודד ולרנדר כל מיני אלמנטים מורכבים. אנחנו חוסכים לו במשאבי המערכת וגורמים לו להריץ את העמודים בצורה קלה ונוחה.
אחת המשמעויות המשמעותיות ביותר היא הפסקת השימוש בפלאש כמעט לחלוטין ומעבר לשימוש בJQUERY וHTML5 לתצוגת אפקטים ואלמנטים מורכבים.
יש לציין שגם BOOTSTRAP הצטרפה לחגיגה ובגרסה האחרונה הוציאו את הFRAMEWORK בעיצוב שטוח.
טרנד מספר 2: רוחב האתר
עוד נושא שעלה לאחרונה בתחום העיצוב והוא העיצוב הרספונסיבי אני לא אכנס עכשיו למה זה עיצוב רספונסיבי או מה עדיף רספונסיבי או מובייל אבל אני כן אומר לכם שמאז שהעיצוב הרספונסיבי נהיה פופולארי גם הרוחב של האתרים גדל.
מה הקשר בין עיצוב רספונסיבי לרוחב של האתר שלי?
עד לפני תקופה מבוימת נהוג היה לעצב ברוחב מקסימלי של 960PX מה שגרם לאתרים להיות צרים וממורכזים לאמצע. העיצוב הרספונסיבי פתח לנו אפשרויות נוספות. בעזרת הMEDIA QUERIES אנחנו יכולים לזהות מיהו הגולש שנכנס לנו לאתר. או אם להיות מדויקים יותר , מה גודל המסך של הגולש שנכנס לנו לאתר. כשאני יודע מה גודל המסך של הגולש שלי השמים הם הגבול. אני יכול להכין עיצוב אחד רחב מאוד שיראו אותו רק ברוחב של 1600PX ועוד עיצוב צר יותר ל1200PX וכן על זה הדרך..
טרנד מספר 3 : סליידרים
כולנו מכירים את זה, אתה נכנס לאתר ורואה לפניך סליידר גדול שמסביר לך בדיוק לאן הגעת ומספר לך מה תוכל להשיג באתר זה. ישנם עקרונות רבים וכללים ל"מהו סליידר טוב" או "איך מעצבים סליידר מנצח" אבל זה כבר נושא למאמר אחר. מה שכן אני אומר לכם כשאתם באים ליצור סליידר חשוב להבין שזה הדבר הראשון שהגולש רואה אצלכם באתר וזה מה שמסביר לו בעצם לאן הוא הגיע. התפקיד של הסליידר הוא להשאיר את הגולש באתר. תחפרו טוב טוב בANALYTICS שלכם כדי להבין מה קורה לגולש מרגע שהוא נכנס לאתר (לא מכירים ANALYTICS ויש לכם אתר? אני ממליץ לכם בחום! סליחה.. אני מצווה עליכם! לכו תכירו ANALYTICS תלמדו את הכלי הזה לעומק ותוציאו ממנו נתונים. הANALYTICS הוא העיניים של מנהל האתר ובלעדיו אתם פשוט הולכים בחושך)
טרנד מספר 4 : אתרי גלילה אינסופית
מכירים את האתרים האלה שהאתר בנוי מעמוד אחד ארוך מאוד עם סימני מקום בתפריט שברגע שאתם לוחצים עליהם הוא לוקח אתכם למקום שבו ביקשתם להיות אך לא מעביר עמוד? אז יש קטע כזה, כמה זה טוב או למי זה טוב? אני לא יודע. יש כאלה שיגידו שלגולש זה נוח יותר. אני אישית שמרן יותר בנושא הזה ולכן אני אמנע מלהביע את דעתי הכנה. אתם יכולים לראות ולשפוט בעצמכם אם אהבתם את העיצוב הנ"ל או לא. מה שכן לא ניתן להתווכח על זה שיש אתרים מרשימים מאוד שעוצבו כך ושילוב של JQUERY עם HTML5 נותן תוצאות יפות מאוד. דוגמא לאתר פשוט ויפה שיצא לי לראות לא מזמן : http://www.02ws.co.il/station.php?lang=1
אני מקווה שזה נתן לכם רעיונות לגבי האתר הבא שלכם, לכל שאלה או בקשה אנחנו כאן. תרגישו חופשי להתייעץ או להגיב לנו כאן למטה בתגובות ואם אהבתם את המאמר אני אשמח שתעשו לו לייק, שיתוף, +1 ,לב , נשיקה בלחי או כל דרך שתראה לנו שאתם מעריכים את המאמץ והעבודה הקשה 🙂
אהבתי
גם אתר יפה וגם מאמר שמסכם את הדברים בצורה פשוטה ונכונה.